fredag 11 februari 2011

Jag Julia!

Hej hjärtevänner i snöstormen. Nu mer än någonsin måste vi bära solen inom oss.

Ikväll är jag Julia och laddar för rollen som världslitteraturens olyckligaste kvinna som förlorar den man hon älskar. Jag har upplevt olycklig kärlek och den gjorde så ont att jag kände att livet inte var värt att leva utan den människan. Men sen vänjer man sig vid smärtan och saknaden och tiden kliver in likt en läkare som lindrar hjärtesorgen. Idag tar jag med mig minnet av min olyckliga kärlek in på dansgolvet. Redan nu har jag blanka ögon och en klump i halsen. För alla kärlekar som inte får blomma ut. Ändå tror jag att kärleken överlever allt. Huruvida jag överlever kvällens Let's Dance återstår att se. Om ni vill rädda Romeo & Julia - rösta!

8. Alexandra Pascalidou och Ludwig Jerkander
Dans: Vals
Musik: A Time For Us (Romeo och Julia)
Telefonnummer: 099-414 08
Sms: skicka ALEXANDRA till 72 400

Vi uppträder sist. Läskigt. Jag önskar att ni lever i kärlek lika varm och välgörande som en solig sommardag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar